Ürün Reklamlarının Eğitim Açısından İncelenmesi-Medya Okuryazarlığı

LUPPO

Bir yiyeceğin tanıtımı için,birçok malzemenin israf,atılıp tutulması ve diğer nimet sayabileceğimiz şeylerin atılması yönünden abartılmış buluyorum.Şarkının  tanıtılan nesne ile ilişkisi ve anlamı güzel aktarılmış,şarkı ister istemez bir insanın ağzına dolanabilir.Çocuklar için de eğlenceli sayılabilecek bir şarkı.Reklamda geçen olay ve diyaloglar ise;kovalamaca,ufak bir tartışma niteliği içerdiğinden ve bu olayların evi dağıtarak,eşyaları dağıtarak gerçekleşmesinden dolayı örnek bir reklam teşkil edeceğini düşünmüyorum,ürün tanıtımı ve ilgi çekmesi açısından da çok çekici ve dikkati toplayıcı özellikte bir reklam olmadığını düşünüyorum.İnsanlara da reklamda yapılan davranışların örnek olmaması gerektiği düşüncesiyle eğitim açısından kötü bir tanıtım olduğu kanısındayım.








HARİBO

Ürünün tanıtımı fazla abartılmadan,herhangi bir nesneyi gereksiz kullanmadan ve etkileyici bir şekilde aktarılmış.Ürün,evin belirli kısımlarına küçük ama dikkat çekici detaylar şeklinde koyulmuş.Şarkı;reklamın içeriğine,şarkının sözleri hem reklamın içeriğine hem de ürüne doğrudan bir etki ederek olumlu bir bağlantı kurulmuş.Anlatılmak istenen ve verilen mesajlar çok net olup küçük-büyük herhangi sınır gözetmeksizin tüm kitlelere hitap etmiştir.Ürün çekiciliğini tüm detayları ile gözler önüne sermiştir.Çocukların ilgisini çekme açısından zararlı bir şeyin geçmediğini ve şarkıyla birlikte reklamın eğlenceli hale getirilmiş olduğunu söylemek mümkün.Ayrıca büyüklerin de küçüklere uyum sağlayabileceği,onlarla vakit geçirebildiği zamanların da olabileceğinin anlatıldığı reklamda ufak mesajlar olarak verilmiş,gösterilmiştir.Reklamın gerek eğitimsel,gerek tanıtımı bakımından başarılı olduğunu düşünüyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Evrenin Oluşumuyla İlgili 10 Teori

Haritalarda Yer Şekillerini Gösterme Yöntemleri

Coğrafyacılar